Friis10:00 - 19:00
|
Magasin10:00 - 19:00
|
Dalle Valle10:00 - 22:00
  

RHANDERS by Randers Handsker

Randers Handsker åbner den 15. november dørene op til en pop-up shop i Friis Shoppingcenter, hvor det helt nye, ekslusive brand RHANDERS bliver vist frem for aalborgenserne. Butikken holder åbent indtil den 12. januar, og har placering i stueetagen over for Anettes Sandwich ved udgangen mod Magasin.
 
200 års historie ligger bag
Traditionen for handskemageri i Randers går helt tilbage til 1200-tal¬let. I 1600-tallet var faget det primære erhverv i byen. Randers Handsker blev etableret i 1811, hvor den daværende ejer, med hjælp fra en fransk handskemager, skabte dét, der skulle blive en af de mest værdsatte virksomheder inden for sin branche. Lige siden begyndelsen har Randers Handsker fremstillet handsker og eksklusive lædervarer til adlen og forskellige kongehuse. Siden da har Randers Handsker opnået status som Kongelig Hofleverandør i år 2000, og er derfor én af de få virksomheder, der har en krone og det royale stempel over deres logo. Randers Handsker producerer eksempelvis lædervarer til deres kongelige højheder dronning Margrethe og Kronprinsesse Mary, Livgarden, Jægerkorpset og Politiet. Randers Handsker har eksisteret i over 200 år, og overgår nu fra Familien Vejrum til Familien Hansen, der bliver den femte ejer i rækken. Den nye ejer ønsker, at holde fast i noget alle de forhenværende ejere har haft til fælles – nemlig deres ikke-afvigende fokus på kvalitet og håndværk, men denne gang med et mål om at drive virksomheden ind i den digitaliserede verden, som vi i dag befinder os i.
 
Nye ejere og nye ambitioner
Familien Hansen giver nyt liv til Randers Handsker med deres ekspertise og viden indenfor digitale strategier, markedsføring, platforme og omnichannel strategier. Hansen fik tilbage i 2007 øjnene op for den anerkendte handskeforretning, og gik derfor i dialog med Familien Vejrum. Af flere omgange over mange år forsøgte Rina at ’bejle’ om overtagelse af virksomheden til Arne Vejrum, som er nuværende ejer og administrerende direktør. Dette blev dog afslået gang på gang, indtil Rina for alvor besluttede at gøre noget ved drømmen, der havde rumsteret i hende i årevis. Hun tog ’fløjshandskerne af’ og vandrede lillejuleaftensdag i 2016 forhåbningsfuld ned på fabrikken i Randers, som også er hovedsædet for Randers Handsker i dag. Her medbragte hun en julekurv, og fik præsenteret sig selv for Arne Vejrum, der i samme forbindelse udtalte, at han kunne fornemme, at deres møde ville blive skelsættende for Randers Handskers fremtid. Arne fik ret, og efter to års møder mellem Familien Hansen og Familien Vejrum der omhandlede overtagelse af virksomheden, kunne Rinas drøm gå i opfyldelse, da 2018 gik på hæld, og år 2019 indtraf. Omkring 11 år skulle det altså tage, før drømmen kunne blive til virkelighed, og Rina kunne tiltræde posten som ny administrerende direktør. Rina har tidligere arbejdet hos nogle af verdens største modehuse, og har en Ph.d. i omnichannel retail og branding. Derudover står Familien Hansen bag platformen Brandheroes, som matcher lokale influencers med livsstils brand, i målet om at opnå et autentisk samarbejde herimellem på sociale medier.
 
Tradition og fornyelse
Rina og Arne arbejder dog side om side, da planen er, at han skal bibeholde fokus på produktet som hidtil, så det kan forblive verden bedste handsker, mens Rina står for salg, marketing, branding, salg og omichannel, som tidligere ikke har været i fokus. Rina slår dog fast:
 
”Vi vil ikke revolutionere virksomheden, da det jo netop er den 200 år gamle historie og de høje kvalitetsstandarder, vi ser det enorme potentiale i. Men vi vil åbne flere forbrugeres øjne for brandet, og dét kræver en gennemtænkt marketingindsats. Der er derfor nærmere tale om en stille evolution, hvor der støves lidt af, og hvor vi bærer fortidens kvalitetsstandarder ind i fremtiden.”
 
Et gammelt brand med en ny kollektion
Når man taler om Danmarks kulturarv, kan man uden at tøve sætte Randers Handsker i relief med denne, ligeså vel som det kongelige porcelæn, Royal Copenhagen og mærket Georg Jensen. Dette er tilfældet da dette er virksomheder med produktet i fokus, og hvor udgangspunktet er god kvalitet og det bedste håndværk.
Det eksklusive mærke RHANDERS er lanceret som led dette skelsættende generationsskifte i virksomheden. Det bygger på den stolte historie om 200 års handskeproduktion. Produktionen foregår ved Gudenåen i Randers, men tages ind i moderne design og tilpasninger der matcher det modebevidste publikum. Dette betyder nye farver og ikke mindst udvikling på produktet som består af eksempelvis et 14-karat guldbelagt smykke udformet som brandets kendetegn, nemlig kalmusblomsten. Denne blomst er et vidnesbyrd om den arv, som Randers Handsker står for. Tilbage i de gamle dage var handskerne kendt for den særlige duft fra kalmusblomsten, der voksede i Gudenåen.
Dette kalmusformede smykke på handskerne kan graveres med initialer, og kan derfor gøres til en helt personlig handske, ideelt som en unik gave under juletræet. Handskerne er af en sådan kvalitet, at de kan anvendes i mange år frem. Randers handsker er ”slow-fashion”. Dét betyder ikke, at Randers Handsker ikke følger med moden, tværtimod er ’brug og smid væk-kulturen’ ikke noget, der eksisterer,poli når man taler om Randers Handskers. Den gode kvalitet, det dygtige håndværk og stilrene design gør i stedet handskerne anvendelige i flere årtier. Flere kunder har haft deres handsker i 40 år, fortæller den nye ejer Rina.
 
RHANDERS kollektionen er limited-edition, som betyder, at der kun findes et begrænset antal af hver vare. Kollektionen kan købes så længe lager haves.



Tilmeld dig Friis Shoppingcenters nyhedsbrev

Vil du gerne følge med i, hvornår der er gode tilbud, events og spændende nyt fra Friis Shoppingcenter? Sig ja tak til vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret.

* Obligatorisk



Køn *